Za oknem rządzi jesień, a we wnętrzach … nowe trendy! Jeśli masz świetny gust i przy tym niemałe poczucie humoru, to zgodnie z motywem przewodnim marki Spring Copenhagen wypełnij swoją przestrzeń feerią wiosennych barw i niecodziennych dekoracji. Urok, pomysłowość oraz esencja skandynawskiego designu to jedne z wielu przymiotników, którymi możemy opisać “Wiosenną Kopenhagę”.


Obudź wiosnę w swoim domu!

Spring Copenhagen to duńska marka założona w 2015 roku przez Klausa Nielsena i Petera Sørensena. W projektach ich autorstwa można odnaleźć inspirację wczesnymi latami 30. ale i współczesnością. Zamysłem duńskiego brandu było również stworzenie platformy, na której spotykają się najlepsi skandynawscy designerzy z różnych epok. Faktycznie jednak “spotkanie” to tylko metafora, bowiem większość artystów, których pomysły wykonuje marka już nie żyje.

W projektach Duńczyków odnajdziemy różnego rodzaju drewniane gadżety kuchenne z nutką humoru, serię kreatywnych akcesoriów dekoracyjnych, jak i bliskie słowiańskim sercom “matrioszki” prezentujące zupełnie nietradycyjne trójki różnych postaci.

Matrioszki Expressions

Wśród propozycji “Wiosennej Kopenhagi” na pierwszy ogień idą matrioszki z serii Expressions. Ręcznie wykonane figurki na podobieństwo słynnych rosyjskich matrioszek, zdecydowanie odbiegają od oryginału - trzech pań w chusteczkach ...



Fantazja marki “poszybowała” nieco dalej i odnajdziemy w nich motywy związane z ważnymi wydarzeniami, znanymi osobistościami, ale i zwykłymi bohaterami dnia codziennego, którzy symbolizują pełnione role. Całość pikanterii dodają też figurki przedstawiające orientacje oraz fantazje seksualne. Matrioszki z całą pewnością wywołają uśmiech na twarzy domowników lub obdarowanego. Dlatego są świetnym pomysłem na niecodzienną dekorację czy nawet prezent na każdą okazję.

Drewniane dekoracje pełne dobrych wspomnień ...

Spring Copenhagen czuje się spadkobierczynią skandynawskiego designu. W ofercie marki szczególne miejsce zajmują akcesoria dekoracyjne z drewna. Jednak projektanci przypisują temu cennemu surowcowi, jeszcze inne niezaprzeczalne wartości.



Oryginalne figurki w postaci szczęśliwego pieska, kaczątka, bociana, foki, gęsi to przedmioty, które mają być nośnikami uczuć oraz skarbnicą miłych i radosnych chwil. Osobną grupę drewnianych dekoracji ściennych stanowi seria Grinning Face prezentująca emotikonki wyrażające różne emocje – od uśmiechu, zakochania po smutek.

…  inspirowane baśniami

Każdy projekt wykreowany przez “Wiosenną Kopenhagę” obudowany jest pewną historią. Duński duet wielokrotnie odwołuje się do własnych wspomnień albo do baśni Hansa Christiana Andersena, jak np. w skarbonce Tinder Dog, gdzie trzy psy pilnowały skrzyń wypełnionych monetami.



Jej autor, Jasper Wolff - oprócz andersenowskiej opowieści nawiązywał w swoim dziele również do czasów dzieciństwa, gdy sam posiadał świnkę-skarbonkę. Według niego: pies ma być chyba lepszym stróżem oszczędności, bo poczciwa świnka małego Jaspera na ogół pozostawała pusta…

Akcesoria do kuchni w nowej odsłonie

Jeśli chcesz, aby Twoja kuchnia intrygowała, miała “smak” i charakter oraz nabrała ciekawego akcentu – to i w tym przypadku Spring Copenhagen nie zawodzi. Portfolio marki bogate jest w akcesoria do pomocy kuchennej, które zachwycają kreatywnością. Młynek do soli i pieprzu w kształcie wesołego pingwina i tukana to zarówno praktyczny dodatek, jak i unikalna dekoracja na kuchennym blacie.



Dużo wdzięku oraz pozytywnej energii wniesie także solniczka o wyglądzie jajka. Co zabawne, aby dostać się do jego środka i posolić swoje danie, musisz najpierw przysłowiowo “rozbić” jajko. Z kolei, The Clumsy Hans, czyli ludzik z kawałków drewna to fenomenalna podkładka pod gorące naczynia, ale także … zabawka! Tutaj myślą przewodnią projektu był bohater baśni Andersena – Hans. Wyśmiewany przez swoich braci z powodu niezdarności, okazał się od nich sprytniejszy i zdobył iście królewską nagrodę - rękę królewny oraz koronę.

Skomponuj własną bajkę w swoim wnętrzu!

Inspirujące w produktach Spring Copenhagen są przede wszystkim odwołania do ludzi z każdego zakątka globu. Nie brak w nich nawiązań do tradycji wschodnioeuropejskiej, ważnych i istotnych wydarzeń dla całego świata, znanych osobistości, motywu duńskiej filozofii życia, a także osobistych historii projektantów.

Również “wiosna” w nazwie marki oznacza rozkwit zupełnie nowych pomysłów, jak i odrodzenie tych, które niesłusznie zostały zapomniane. Jednym słowem - za pomocą pięknych akcesoriów “z duszą” i przesłaniem, ich ciąg dalszy historii napiszesz już we własnym domu.